Επειτα από δεκαετίες στην αφάνεια, η Finos Film ανακοίνωσε μέσα σπό τη σελίδα της στο Facebook ένα νέο το οποίο περίμεναν οι fans της Αλίκης Βουγιουκλάκη εδώ και χρόνια. Βρέθηκε επιτέλους κόπια της εξαφανισμένης μοναδικής διεθνούς ταινίας της, το περίφημο ”Aliki My Love” και αυτή τη στιγμή βρίσκεται υπό επεξεργασία ώστε να κυκλοφορήσει ξανά πλήρως restored.Το 1962 έκανε πρεμιέρα στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες η ξενόγλωσση ταινία, «Aliki my love» με πρωταγωνίστρια την Αλίκη Βουγιουκλάκη.
Ήταν η πρώτη απόπειρα της ηθοποιού για διεθνή καριέρα και μάλλον η τελευταία, καθώς ακολούθησε η ταινία «Χτυποκάρδια στο θρανίο», που γυρίστηκε και σε τουρκική εκδοχή, με τη φωνή της Αλίκης ντουμπλαρισμένη από Τουρκάλα ηθοποιό.
Η αποδοχή της ταινίας δεν ήταν αυτή που περίμενε η ηθοποιός, αλλά και ο Φιλοποίμην Φίνος, που δέχτηκε να τη γυρίσει για να μην χαλάσει χατίρι στην αγαπημένη του πρωταγωνίστρια.
Στην Ελλάδα έκοψε λιγότερα από 250.000 εισιτήρια τη σεζόν 1963-64. Σήμερα το νούμερο είναι τεράστιο αλλά εκείνη την εποχή η Βουγιουκλάκη έκοβε περισσότερα εισιτήρια με σαφώς φθηνότερες ταινίες. Η ταινία που πολλοί έχουν πει ότι είχε τολμηρές σκηνές κάτι που είναι ψευδές αν κρίνουμε από το μισοκατεστραμένο φίλμ που κυκλοφορούσε στο διαδίκτυο δεν έκοψε τα εισιτήρια που περίμεναν για έναν πολύ απλό λόγο.Την εποχή εκείνη η Αλίκη όπως και μέχρι το τέλος της ζωής της ήταν πρώτη στις προτιμήσεις των παιδιών γι αυτό και τα θέματα των ταινιών της δεν ήταν ποτέ ακατάλληλα για ανηλίκους. Στην περίπτωση της αγγλόφωνης ταινίας έχανε ένα μεγάλο μέρος του κοινού της αφού πολλά από τα παιδιά δεν θα πήγαιναν να δουν μια ταινία με υποτίτλους αν λάβει κανείς σοβαρά υπ’οψιν του πως ακόμα και σήμερα μετά το 13ο έτος αρχίζουν να βλέπουν άνετα ταινίες υποτιτλισμένες τα παιδιά. Το μορφωτικό επίπεδο των ανθρώπων ήταν ακόμα χαμηλό οπότε πολλοί άνθρωποι τρίτης ηλικίας επίσης ήταν αναλφάβητοι.Η ίδια η Αλίκη είχε μιλήσει πολλές φορές σε συνεντεύξεις για την ταινία αυτή οπότε όλος αυτός ο μύθος με τη δήθεν καταστροφή της ταινίας που είχε ζητήσει από το Φίνο δεν ευσταθεί η ακόμα και αν είχε ζητήσει κάτι τέτοιο, προς το τέλος της ζωής της το είχε μετανιώσει.
Υπολογίζεται ο Φ. Φίνος ξόδεψε περίπου 9.000.000 δρχ. για την ταινία.
Ωστόσο, με αυτό το ποσό θα μπορούσε να γυρίσει άλλες 8 ταινίες.
Παρόλο που η ταινία δεν αποτέλεσε εισπρακτική επιτυχία, οι πρεμιέρες σε Λονδίνο (10/6/1963) και Αθήνα (24/31964) ήταν λαμπρές και το όνομα της Αλίκης ακούστηκε αρκετά και εκτός συνόρων.
Το «Aliki my love» «συζητήθηκε» αρκετά εκείνη τη σεζόν, αλλά σύντομα ξεχάστηκε τελείως.
Λέγεται πως ο ίδιος ο Φοιλοποίμην Φίνος, μετά την πρώτη προβολή της ταινίας, επεδίωξε να την κρατήσει στην αφάνεια.
Τολμηρή ήταν η αφίσα που κυκλοφόρησε στο εξωτερικό, η οποία δείχνει την Αλίκη να ποζάρει μισόγυμνη στον φωτογραφικό φακό.
Τέσσερα χρόνια πριν από την προβολή της ταινίας «Aliki my love» η ταινία «Μανταλένα» είχε σπάσει τα ταμεία και οι συντελεστές αποφάσισαν να ακολουθήσουν τη δοκιμασμένη τακτική.
Σύμφωνα με το σενάριο του George Sen George, η Βουγιουκλάκη, όπως και στη Μανταλένα, θα υποδυόταν μια νησιωτοπούλα που ερωτεύεται έναν ξένο, ο οποίος βρίσκεται στο νησί της για να εκτιμήσει μια κληρονομία που του άφησαν.
Συμπρωταγωνιστής της Αλίκης, ήταν ο Jess Conrad, ο οποίος χαρακτηρίστηκε «ξενέρωτος» από τους κριτικούς.
Τη μουσική της ταινίας υπέγραψε, όπως και στη Μανταλένα, ο Μάνος Χατζιδάκις.
Το 1993 η Βουγιουκλάκη σε συνέντευξή της στον Νίκο Χατζηνικολάου ανέφερε πως η ομοιότητα των δύο ταινιών ήταν λάθος.
«Η ταινία δεν τράβηξε διότι επιχείρησαν να κάνουν μια αντιγραφή της Μανταλένας», ανέφερε η ηθοποιός.
Τα γυρίσματα έγιναν στην Ίο και σκηνοθέτης ήταν ο Rundolf Mate.
Όταν οι κάτοικοι της Ίου πληροφορήθηκαν ότι η αγαπημένη τους ηθοποιός θα πραγματοποιούσε γυρίσματα στο νησί τους, ενθουσιάστηκαν και έσπευσαν να την υποδεχτούν στο λιμάνι.
Δεν συνέβη όμως το ίδιο και με τον παπά του νησιού, ο οποίος για να επιτρέψει στους συντελεστές να γυρίσουν μια σκηνή, μέσα στην εκκλησία, απαίτησε από την εταιρία παραγωγής να του δωρίσει μια καμπάνα.
Παρόλο που η επιθυμία του πραγματοποιήθηκε, όταν ήρθε η ώρα να ανοίξει την εκκλησία για να μπει το συνεργείο, ισχυρίστηκε πως τα κλειδιά τα είχε ο νεωκόρος, ο οποίος έλειπε στην Αθήνα για δουλειές.
Το γύρισμα αναβλήθηκε και προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση. Όταν ο νεωκόρος επέστρεψε και του ζήτησαν τα κλειδιά, είπε πως τα είχε ο παπάς και ο ίδιος τον είχε διώξει για την Αθήνα.
Για να καταφέρουν οι συντελεστές της ταινίας να γυρίσουν τη συγκεκριμένη σκηνή, έστειλαν στον παπά πλαστό τηλεγράφημα μέσω του οποίου τον καλούσαν στη Νάξο, γιατί η αδελφή του που έμενε εκεί, είχε αρρωστήσει.
Την πονηρή ιδέα για το τηλεγράφημα είχε δώσε ο νεωκόρος ο οποίος άνοιξε τελικά την εκκλησία.
Τα προβλήματα όμως δεν τέλειωσαν.
Ο σκηνοθέτης αποδείχτηκε αρκετά ιδιότροπος και με τις παραξενιές του καθυστερούσε το γύρισμα.
Χαρακτηριστικό είναι πως διέκοψε μια σκηνή γιατί δεν του άρεσε το χρώμα ενός σπιτιού που βρισκόταν στο φόντο.
Αντί να αλλάξει γωνία λήξης, όπως τον συμβούλεψαν οι συνεργάτες του, απαίτησε να βαφτεί το σπίτι και μάλιστα χωρίς τη συγκατάθεση των ιδιοκτητών.
Όταν ο τοίχος βάφτηκε, ο σκηνοθέτης αποφάσισε πως τελικά ήταν καλύτερο το αρχικό του χρώμα και οι εργάτες το ξαναέβαψαν.
Σε μια άλλη περίπτωση, ο σκηνοθέτης σταμάτησε το γύρισμα και έφυγε θυμωμένος, γιατί ο Έλληνας συνεργάτης της Φίνος Φιλμς, Μάρκος Ζέρβας, του συνέστησε να κάνει οικονομία στα ακριβά φιλμ που χρησιμοποιούσε, επειδή είχαν αρχίσει να βγαίνουν εκτός προϋπολογισμού.
Οι παραξενιές του ξένου σκηνοθέτη δεν πτόησαν το έμπειρο επιτελείο της Φίνος Φιλμς.
Όταν μια ημέρα η κακοκαιρία παραλίγο να καταστρέψει το γύρισμα, καθώς τα σκηνικά είχαν διαλυθεί από τον αέρα, ο Μάρκος Ζέρβας και οι συνεργάτες του κατάφεραν να τα ξαναστήσουν σε ελάχιστο χρόνο.
Παρόλο που ο σκηνοθέτης δυσκόλεψε τη ζωή των συντελεστών, αρκετά χρόνια αργότερα είπε σε συνέντευξή του για τη Βουγιουκλάκη:
«η Αλίκη είναι το εκφραστικότερο πρόσωπο που έχω συναντήσει στον κινηματογράφο».
Δείτε το επίμαχο απόσπασμα (με την τολμηρή σκηνή όπου η Αλίκη κρύβει με τα χέρια της το στήθος της ενώ βέβαια φοράει και μαγιό) από το φιλμ που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο